Uczeń ma wpływ na nasze lekcje

Uczeń ma wpływ na nasze lekcje
20.08.2018 |

Pomimo tego, że posiadam wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego (zarówno w szkołach państwowych, jak i we własnej szkole językowej, skupiającej się na zajęciach indywidualnych), nie przestaje interesować mnie sam proces nauczania. Jednym z powodów, dla których zdecydowałam się na prowadzenie lekcji indywidualnych, jest system polskiego szkolnictwa, który według mnie zniechęca dzieci do nauki języka angielskiego. Z pełną odpowiedzialnością mogę również powiedzieć, że zniechęca nauczycieli do swojej pracy. Oczywiście nie chcę generalizować – jest to moja opinia, która skłoniła mnie do podjęcia pewnych kroków na mojej ścieżce kariery.

Bardzo wierzę w to, że dając dziecku pewnego rodzaju wolność w procesie nauczania – wyniesie on z lekcji o wiele więcej, niż będąc do lekcji przymuszonym. Podczas naszych prywatnych lekcji języka angielskiego, kładziemy nacisk na to, aby dziecko czuło, że ma swoje zdanie, które zostanie chętnie przez nas wysłuchane. Uczeń ma wpływ na to, jaki materiał przerabiamy z nim na lekcji oraz czuje, że wraz z nauczycielem ma równe ‘prawa’. Nie stawiamy się na wyższym stanowisku od ucznia, nie wymuszamy i nie demotywujemy.

Dlatego też nie prowadzę testów oceniających umiejętności uczniów. Nie chcę uczniów stresować, a wierzę, że właśnie to wywołują oceny. Oczywiście mam swoje metody na monitorowanie postępów uczniów. Są to zwykłe zadania, które pokazują uczniom nad czym musimy jeszcze popracować. Przy wykonywaniu takich zadaniach chwalę ucznia za jego postępy – nie widzę jedynie błędów.

Nasi uczniowie są dla nas jak członkowie naszej wielkiej szkolnej rodziny. Dbamy nie tylko o ich postępy w szlifowaniu znajomości języka angielskiego, ale również o ich komfort psychiczny.

Zachęcamy do korzystania z naszej strony internetowej.